花言叶

生活的碎片与音乐便能构成一个世界 想完成的事很多,那就勇敢去实现吧还有如此多的光景想一一记录
那就简单点 说话的方式也简单点❀

©花言叶
Powered by LOFTER
I Hear Ghosts - Shiny and the Spoon

ImDee:

存档灵魂:

I Hear Ghosts
灵魂开窍


【歌词】

 

There's knock, there's a knock
There's a knock at my door
And a boot-stompin' whistle raisin' up from the floor
敲击声声,声声敲击
叩响我的门,
脚步匆匆刺人入耳,从地板缓缓升腾。

And they get a little louder
And they burn in my hear
Like a hot lover's whisper
Like big onion tears
它们声响越来越大,
它们灼伤我心,
像热情的情人在耳边低语,
又像剥大个洋葱泪流不住。

There's a clock, there's a clock
There's a clock on my wall
And it ticks a little louder with each comin' fall
有一个钟,时钟滴答作响,
有一个钟,挂在我的墙上,
钟摆落下清脆的滴答一下。

I hear ghosts every day
And their words are like wine
And I just can't stop drinkin' no matter how hard I try
每天我能听到鬼魂自言自语,
它们的话语像醇酒缓缓滴淌,
不管我多么努力,我都无法停止啜饮。

Nobody wants to hear
Nobody wants to care
Years pile up like a white wedding cake
Everyone passes on and nobody listens
The work that we do is a choice that we make
没人想去倾听,
无人愿意在意,
积年累月像堆砌白色婚礼蛋糕,
每个人都经过,无人去倾听,
如何面对在于我们如何选择。

Every day, I've been tried
I've been tried, I've been told
To drink down the words
To warm from the cold
每一天,我都在尝试,
我已努力,我被告知,
啜饮下这些话语,
学会从严寒中获得温暖。

But today I feel good
Ain't it just like a dream
My mind is so empty
But it's nice to feel clean
但是今日我感觉很好,
不再像一场梦,
我的心是如此的空灵,
但是感觉美好又通透。

Nobody wants to hear
Nobody wants to care
Years pile up like a white wedding cake
Everyone passes on and nobody listens
The work that we do is a choice that we make
没人想去倾听,
无人愿意在意,
积年累月像堆砌白色婚礼蛋糕,
每个人都经过,无人去倾听,
如何面对在于我们如何选择。

Everyone passes on and nobody listens
The work that we do is a choice that we make
每个人都经过,无人去倾听,
如何面对在于我们如何选择。


评论
热度(13)